کد مطلب: 36974| زمان انتشار: ۱۳۹۶/۹/۲۶ ۹:۵۰:۱۰| نسخه چاپی
گام بلند دیجی‌کالا برای تصاحب بازار کشورهای همسایه

گام بلند دیجی‌کالا برای تصاحب بازار کشورهای همسایه

فن آوری وارتباطات - ایران نیوز 24: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دیجی‌کالا در سال‌ ۱۳۹۷، حضور در خارج از مرزهای ایران است. آنطور که برادران محمدی می‌گویند، این فروشگاه تصمیم دارد تا با حضور در کشورهای همسایه، کالاهای باکیفیت ساخت ایران را به فروش برساند.

به گفته مدیر عامل دیجی‌کالا ، این شرکت  اگرچه می‌خواهد در منطقه فعالیت خود را آغاز کند اما به سراغ کشورهایی که آمازون از طریق فروشگاه «سوق» فعالیت می‌کند، نخواهد رفت: «می‌خواهیم در کشورهایی فعالیت خود را آغاز کنیم که بلوغ اینترنتی کمتری دارند. در این کشورها رقیب چندان بزرگی هم وجود ندارد. کشورهایی مانند عراق، افغانستان، پاکستان و ارمنستان

در اولین روزهای سال ۹۶ بود که خبر رسید آمازون، بزرگترین فروشگاه اینترنتی خاورمیانه به نام سوق را خریده است. این فروشگاه بیشتر در کشوهای عربی فعالیت می‌کند و به همین دلیل محمدی‌ها می‌خواهند فعلاً دیجی‌کالا را به سمتی هدایت کنند که در ابتدای فعالیت فرا مرزی، رو در روی آمازون و سوق قرار نگیرند.

دیجی‌کالا سال گذشته مدل تجاری خود را با تغییراتی همراه کرد و سیستم Market Place را پیاده سازی کرد که بر اساس آن فروشندگان می‌توانند کالای خود را در اختیار کاربران دیجی‌کالا قرار دهند. این در حالی بود که برای ده سال، بزرگ‌ترین فروشنده اینترنتی ایران به شکل مستقیم کالا تهیه می‌کرد و در اختیار کاربران قرار می‌داد.

مارکت‌پلیس دیجی‌کالا امروز پس از یک سال فعالیت، ۳ هزار فروشنده دارد در حالی که چشم‌انداز مرکز فروشندگان دیجی‌کالا، رسیدن به ۱۰۰ هزار فروشنده و تولید‌کننده است و می‌خواهد به یک بازار هدف ۲۰۰ میلیونی از کاربران در ایران و چند کشور منطقه دست پیدا کند.

سعید محمدی، می‌گوید که در حال حاضر فروشنده‌های کوچک دسترسی به بازار کل کشور ندارند اما با پیوستن به فروشندگان دیجی‌کالا، این مزیت برای شرکت‌های کوچک یا حتی تولید‌کننده‌های خانگی به وجود می‌آید تا بتوانند حتی به بازارهای صادراتی نیز دسترسی پیدا کنند: «این بستر، بستر نامحدودی است. یک فروشگاه فیزیکی، به اندازه خود و در یک قالب محدود می‌تواند فعالیت بازرگانی انجام دهد اما در پلتفرم فروشندگان دیجی‌کالا محدودیتی وجود ندارد و همه این‌ها باعث افزایش تولید ملی و صادرات غیرنفتی خواهد شد.

به گفته مدیرعامل دیجی‌کالا، این فروشگاه برنامه دارد تا در چند روز حراج مربوط به یلدا، حدود یک میلیون کالا به فروش برساند و رقم ۱۵ میلیون بازدید روزانه را ثبت کند. همچنین ۵۰ هزار کالا با نشان یلدا علامت‌گذاری شده‌اند که مشخص می‌کند فقط همین کالاها دارای تخفیف یلدا هستند؛ تخفیفی که بر اساس گفته مدیران ارشد دیجی‌کالا، هدف اصلی‌اش ترغیب کاربرانی است که هنوز خرید آنلاین انجام نداده‌اند و در برابر این تجربه مقاومت می‌کنند.

به گفته مدیر عامل این شرکت،  دیجی‌کالا در حال حاضر بیش از ۲ میلیون بازدید روزانه دارد. سهم این شرکت از بازار خرده فروشی آنلاین بیش از ۹۰ درصد است و متوسط رشد سالیانه این کسب و کار هم بیش از ۱۰۰ درصد در سال بوده است.دیجی‌کالا در حال حاضر بیش از ۲۵۰۰ فرصت شغلی مستقیم ایجاد کرده و پیش‌بینی می‌شود ظرف ۳ سال آینده این رقم به ۱۰ هزار شغل مستقیم برسد. در عین حال این فروشگاه آنلاین با بیش از ۳۰۰۰ فروشنده در پلتفرم Marketplace (مرکز فروشندگان) همکاری می‌کند.

کد مطلب: 36974| زمان انتشار: ۱۳۹۶/۹/۲۶ ۹:۵۰:۱۰| نسخه چاپی
:: نقل و نشر مطالب با ذکر نام منبع بلامانع است ::
طراحی و تولید : دلتا وب