کد مطلب: 34591| زمان انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۱۸ ۱۳:۵۰:۱۰| نسخه چاپی
تاکسیرانی تهران با «کارپینو» به مصاف اسنپ می رود

تاکسیرانی تهران با «کارپینو» به مصاف اسنپ می رود

شهرداری حمل و نقل - ایران نیوز24: مدیرعامل سازمان مدیریت ونظارت بر تاکسیرانی شهر تهران از آغاز به کار اولین اپلیکیشن موبایلی سازمان تاکسیرانی در نوروز سال 96 خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان تاکسیرانی تهران؛ میثم مظفر از آغاز فعالیت اپلیکیشن موبایلی جابه‌جایی مسافر سازمان تاکسیرانی طی ماه جاری خبر داد و گفت: این روزها فضای کسب و کار تاکسیرانان و امنیت مسافران متاثر از فعالیت شرکت‌های موبایلی جابه‌جایی مسافر است، ان شاالله به زودی اولین سامانه و اپلیکیشن موبایل قانونی جابه‌جایی مسافر متعلق به سازمان تاکسیرانی شهر تهران فعالیت خود را آغاز می‌کند.

وی با بیان اینکه طی چند روز آتی برند و نام تجاری آن به صورت رسمی اعلام می‌شود، گفت: در مرحله اول 8000 راننده تاکسی در حال طی کردن آموزش‌های لازم در دانشکده تاکسیرانی هستند تا بتوانند از این اپلیکیشن استفاده کنند.رییس سازمان تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه این نرم افزار، اولین مجموعه مجاز و دارای استانداردهای لازم جابه‌جایی مسافر از مراجع قانونی است، گفت: تنها تاکسی‌های شهر تهران در این اپلیکیشن فعال هستند و پس از آن در ادامه آژانس‌های شهر تهران به این اپلیکیشن می‌پیوندند.مظفر با بیان اینکه تاکسی‌ها در پایانه ها و ایستگاه های ویژه مثل هتل، بیمارستان، مراکز تجاری و ... توقف داشته و در پی ثبت تقاضای سفر حرکت کرده و خدمات رسانی می کنند، اعلام کرد: این موضوع سبب مدیریت عرضه و تقاضای سفر و کاهش استهلاک تاکسی ها و جلوگیری از حرکت بیهوده در سطح شهر خواهد شد.

وی با بیان اینکه تمامی رانندگان این اپلیکیشن تأییدیه‌های جسمی و روانی را از شرکت شهر سالم شهرداری تهران دریافت می کنند، تصریح کرد: تفاوت تاکسی ها با خدمات خودروهای شخصی در نرم افزارهای موجود این است که مسافرین تاکسی‌ها تحت پوشش بیمه سرنشین هستند.

رییس سازمان تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه سرور این نرم‌افزار بومی و داخل کشور است، گفت: برای اطمینان خاطر این اپلیکیشن به سرورهای شهرداری متصل است و بک آپ این اپلیکیشن در شهر دیگری غیر از تهران در دماوند نگهداری و ذخیره می‌شود.

مظفر با اشاره به امنیت بالای استفاده از این اپلیکیشن افزود: با توجه به داشتن پرونده الکترونیک تاکسیرانان علاوه بر هویت و اطلاعات شخصی رانندگان، آدرس محل سکونت نیز در اختیار سازمان تاکسیرانی است و در صورت بروز هرگونه تخلف می‌توانیم به این رانندگان دسترسی داشته باشیم؛ اما متاسفانه شاهد هستیم که در اپلیکیشن‌های موجود، مسافربرهای شخصی از اطراف تهران و یا حتی سایر استان‌ها به تهران می‌آیند تا در قالب این اپلیکیشن‌ها به فعالیت بپردازند و بعضا دیده شده این افراد در خودروهای خود زندگی می‌کنند و شب را در آن می‌خوابند که این مساله از نظر امنیت اجتماعی مطلوب نیست.

وی با بیان اینکه تاکسی سرمایه اجتماعی است که در بین مردم از اعتبار بالایی برخوردار است، گفت: سیستم طراحی شده می‌تواند با بهره گیری از سایر ابزارهای ارتباطی همچون درگاه های  اینترنتی، نسبت به درخواست و حتی رزرو تاکسی اقدام کند و حتی افرادی که گوشی هوشمند ندارند نیز می‌توانند طی تماس با شماره چهار رقمی 1800 درخواست تاکسی خود را ثبت کنند و این در حالی است که اپراتورهای این مرکز در سه شیفت و به صورت شبانه‌روزی پاسخگوی تماس مشتریان و رسیدگی به انتقادات و شکایات هستند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران از دیگر مزایای نرم افزار تاکسیرانی نسبت به دیگر اپ های موجود را تردد آسان در محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد اعلام و خاطرنشان کرد: متاسفانه اپلیکیشن‌های موجود قادر به ارائه سرویس در محدوده طرح ترافیک نیستند و اگر هم بخواهند در این مجموعه فعالیت کنند نیاز به خرید طرح ترافیک دارند. این در حالی است که در اپلیکیشن سازمان تاکسیرانی نه تنها مشکلی برای تردد در محدوده طرح ترافیک وجود ندارد بلکه کسری خودرو نیز نداریم.مظفر با بیان اینکه انتخاب های مختلفی برای درخواست تاکسی از سوی مسافران پیش‌بینی شده گفت: مسافران می‌توانند از خودروی هیبریدی، خودروی مدرن، خودروی ون و یا حتی راننده بانو استفاده کنند و این در حالی است که قیمت‌ها برابر و در برخی موارد پایین‌تر از دو اپلیکیشن‌ موجود است.

وی گفت: ما از کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران اجازه تعیین نرخ رقابتی را اخذ کرده‌ایم البته به دلیل نوع نرخ و نوع خودروها که حتما باید تاکسی‌های نوسازی‌شده باشند، عضویت تاکسی ها کاملا داوطلبانه است، اما مطمئن باشید از آنجایی که منتج به افزایش درآمد راننده می‌شود، رانندگان تاکسی نه تنها گلایه‌ای نخواهند داشت بلکه از این موضوع استقبال هم می‌کنند.

مظفر در ادامه با اشاره به پیشرفت پروژه نوسازی ناوگان تاکسیرانی گفت: 17 هزار تاکسی فرسوده در ناوگان تاکسیرانی وجود داشت که از ابتدای سال 95 تاکنون با کار مشترکی که توسط شهرداری و دولت انجام شده است، شاهد یک اتفاق کم سابقه در نوسازی ناوگان بودیم. به گونه‌ای که امروز با افتخار اعلام می‌کنم که 11 هزار و 285 دستگاه تاکسی فقط در سال 95 نوسازی شدند که شامل 2882 دستگاه سمند، 7955 پژو و 448 دستگاه آریو بود. امیدواریم در نیمه اول سال 96 پرونده نوسازی تاکسی‌ها بسته شود.

وی با بیان اینکه سازمان تاکسیرانی شهر تهران در کل کشور رتبه یک نوسازی را کسب کرده و مورد تشویق معاون اجرایی رییس جمهور و وزارت کشور قرار گرفته، اظهار کرد: 6300 دستگاه پیکان نیز در سطح شهر وجود داشت که به فضل خدا تنها 714 دستگاه باقی مانده که این افراد بنا به دلایل شخصی که قابل پذیرش برای ما نیست، نسبت به نوسازی خودروهایشان اقدام نکرده‌اند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران  با بیان اینکه برخی از این افراد مشکل ضامن یا چک برگشتی داشتند اما با مصوبه‌ای که از هیات وزیران اخذ کردیم، رانندگان تاکسی می‌توانند بدون توجه به مشکل مذکور از بانک وام بگیرند و حتی خود تاکسیرانی نیز وام 4 میلیونی بدون بهره برای رانندگان تاکسی پیکان در نظر گرفته که 2000 نفر از این تسهیلات استفاده کرده‌اند و مقاومت مابقی نیز سبب شده که وزارت کشور ابلاغ کند که تاکسی‌هایی که نوسازی نکرده‌اند کارنامه فعالیت‌شان ابطال شود.مظفر همچنین از ارائه خدمات ویژه به معلولان و کودکان مدارس استثنایی خبر داد و گفت: 4800 نفر از این دانش‌آموزان تحت پوشش سرویس رایگان تاکسیرانی هستند.طبق اظهارات مظفر، سامانه اختصاصی سازمان تاکسیرانی در مقایسه با اپلیکیشن های موجود و فعال در کشور مزایایی را ارائه می دهد که از میان آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایستگاه ها و توقفگاه های اختصاصی در مراکز پر رفت و آمد
  • تأییدیه سلامت جسم و روان تمامی رانندگان از مراکز مربوطه
  • ارائه خدمات بیمه ای مسافران برای نخستین بار
  • استفاده از سرورهای بومی و داخلی برای ذخیره داده های اپلیکیشن
  • دسترسی به اطلاعات کامل هویتی و شخصی رانندگان به همراه محل سکونت آنها
  • امکان ثبت درخواست بدون اپلیکیشن از طریق اینترنت، یا بدون اینترنت از طریق سامانه تلفنی
  • پاسخگویی شبانه روزی اپراتورهای مرکز
  • مجوز کامل تردد تمامی خودروها در محدوده طرح ترافیک یا زوج و فرد
  • امکان سفارش خودروی هیبریدی، مدرن، وَن یا خودرو با راننده زن
  • کسب مجوز قیمت رقابتی و ارائه قیمتی پایین تر

 

کد مطلب: 34591| زمان انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۱۸ ۱۳:۵۰:۱۰| نسخه چاپی
:: نقل و نشر مطالب با ذکر نام منبع بلامانع است ::
طراحی و تولید : دلتا وب