کد مطلب: 31451| زمان انتشار: ۱۳۹۵/۴/۱۳ ۹:۴۳:۱۰| نسخه چاپی
ادعای پرداخت 20 هزار پوند صداوسیمای ایران به رهبر مخالفان بریتانیا

ادعای پرداخت 20 هزار پوند صداوسیمای ایران به رهبر مخالفان بریتانیا

بین الملل - ایران نیوز24: یک رسانه انگلیسی مدعی شده است که"جرمی کوربین" رهبر حزب کارگر بریتانیا برای چند نوبت حضور و مصاحبه با شبکه انگلیسی زبان صداوسیمای ایران یعنی شبکه"پرس تی وی" مبلغ 20 هزار پوند (معادل فعلی 94 میلیون تومان) از این شبکه ایرانی دریافت کرده است.

به گزارش وب سایت " بیزنس اینسایدر" با بالا گرفتن انتقادها از جرمی کوربین به دلیل عملکرد ضعیف او در جریان همه پرسی جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا (برگزیت) پرداخت های نقدی شبکه خبری "پرس تی وی" ایران به او بابت حضور و مصاحبه با این شخصیت سیاسی بریتانیایی، مورد توجه رسانه ها قرار گرفته است.کوربین در فاصله سال های 2009 تا 2012 - 3 سال پیش از کسب رهبری حزب کارگر بریتانیا - پنج بار برای مصاحبه در استودیوی پرس تی وی در لندن حاضر شده و بابت این 5 نوبت حضور خود مبلغ 20 هزار پوند از این شبکه دریافت کرده است.

آخرین حضور کوربین در پرس تی وی در سال 2012 و شش ماه پس از لغو مجوز فعالیت این شبکه از سوی سازمان آفکام (سازمان نظارت کننده بر عملکرد شبکه های تلویزیونی در بریتانیا) به اتهام نقض قانون ارتباطات بریتانیا از سوی این شبکه صورت گرفته است.از تاریخ 20 ژانویه 2012 که مجوز پخش پرس تی وی در بریتانیا لغو شد ، این شبکه در بریتانیا در دسترس بینندگان نیست و آخرین حضور کوربین در این شبکه در داخل بریتانیا پخش نشده است.

پرس تی وی اعترافات "مازیار بهاری" خبرنگار ایرانی تبار " نیوزویک " در جریان دستگیری در ایران را پخش کرده بود و با شکایت این خبرنگار از این شبکه تلویزیونی برون مرزی ایران، پرونده ای علیه پرس تی وی تشکیل شد که در نهایت به محکومیت پرس تی وی منجر شد.بنا به ادعای بهاری مصاحبه کننده و فیلمبردار صحنه اعتراف او از کارکنان شبکه پرس تی وی بوده اند و او مجبور شده است اعترافی اجباری را در مقابل دوربین این شبکه ضبط کند.

یک سخنگوی کوربین درباره دریافت مبالغ از پرس تی وی به وب سایت بیزنس اینسایدر گفته است : ما درباره موضوعات تاریخی اظهار نظر نمی کنیم. شبکه پرس تی وی نیز از اظهار نظر درباره پرداخت های مالی به کوربین خودداری کرده است.کوربین بابت هر حضور خود در شبکه خبری پرس تی وی مبلغ 5 هزار پوند دریافت کرده است.

به نوشته بیزنس اینسایدر کوربین تنها سیاستمدار چپگرای بریتانیایی نیست که با شبکه خبری پرس تی وی مصاحبه کرده است. "جورج گالوی" رهبر حزب " ریسپکت " بریتانیا مجری برنامه " کامنت " و " ریل دیل " این شبکه است و پیش از او " کن لیوینگستون " شهردار سابق لندن مجری برنامه های " کامنت " و "Epilogue " – خاتمه – بوده است.در طی سال های گذشته برنامه های "پرس تی وی" با انتقاداتی از سوی محافل سیاسی و رسانه ای بریتانیایی مواجه شده است. در یکی از این برنامه ها جرمی کوربین با انتقاد از قتل اسامه بن لادن رهبر سابق القاعده به دست نیروهای ویژه آمریکایی این اتفاق را تراژدی توصیف کرد و گفت  بهتر بود آمریکا این رهبر القاعده را زنده دستگیر و محاکمه می کرد.لیوینگستون نیز در اوایل سال جاری به دلیل اظهارات جنجالی اش درباره آدولف هیتلر از عضویت در حزب کارگر بریتانیا تعلیق شد. او در اظهار نظری گفته بود هیتلر پیش از اینکه دیوانه شود طرفدار و حامی ایده صهیونیسم بوده است.

کد مطلب: 31451| زمان انتشار: ۱۳۹۵/۴/۱۳ ۹:۴۳:۱۰| نسخه چاپی
:: نقل و نشر مطالب با ذکر نام منبع بلامانع است ::
طراحی و تولید : دلتا وب